torsdag 30. juni 2016

Test: Gotländskt Sommarsnus


Jeg har tidligere testet både julesnusen og påskesnusen til Gotlandssnus, og nå står Sommersnusen for tur. Sesongsnusen til Gotlandssnus har brukt å ha mildt sagt "spesielle" smaker, så greier sommerutgaven å måle seg med de andre? Bare en måte å finne ut av det på.
Kjør test!

Lukt og smak:
Sommersnusen har en ganske unik smak av Markjordbær. Snusen lukter sterkt av nevnte bær, med et sterkt inntrykk av tobakk. Når det kommer til smakssnuser syntes jeg at smakstilsetningen skal totalt overdøve tobakken, men det er bare min mening. Ellers så har den en frisk og god lukt som ikke virker kunstig.
Smaken av sommersnusen er god og frisk, men igjen har tobakken et sterkere inntrykk enn selve smakstilsetningen. Det er rett og slett ikke nok markjordbær-smak. Der er selvfølgelig en merkbar mengde markjordbær, og dette smaker rett og slett helt nydelig. Søt og god som markjordbær skal være.

Porsjon og nytelse:
Porsjonen til Gotländskt Sommarsnus er så standardisert som overhodet mulig. Standard størrelse, normal vekt og vanlig fuktighet.
Nikotinstyrken ligger på 8mg/g, ergo standard styrke. For meg personlig holder ikke dette, men meningen med denne snusen er at det skal være en smakssnus, så derfor ligger styrken på et nivå som gjør at alle kan bruke denne. Til tross for dette så nyter jeg å ha  snusen i lippa grunnet god smak.


Konklusjon:
Etter min mening er Gotländskt Sommarsnus helt suveren, og passer virkelig til tematikken som er Sesong: Sommer. Ingenting er bedre enn markjordbær en varm sommerdag, og det gjør at denne snusen passer perfekt inn i snushylla.
Litt kritikk skal jeg komme med, og det baserer seg mest på smaksforholdet tilsetning-tobakk. Litt mer kunstige tilsetningsstoff hadde rett og slett gjort susen for å få den skikkelige sommersmaken som alle liker. Snusen er uansett helt suveren, og anbefaler alle å prøve.

Kos deg med snusen, og god sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar