torsdag 27. oktober 2016

Test: Hop(e) and Glory Original IPA Porsjon

Conny Andersson. Jeg vet ikke mye om fyren, men èn ting er sikkert: han lager fenomenal snus! Hop(e) and Glory (tilsendt av en leser, thankyou) er merket IPA, eller Indian Pale Ale på pent norsk, en øltype. Jeg vet ikke om snusen er smaksatt med IPA, er ment å snuses med et glass, eller om den er tilberedt som et øl, men det er vel bare en måte å finne ut av det på?
Kjør test!

Porsjonen:
Porsjonen har en flott brunfarge, og generelt sett et visuelt preg som virkelig tilfredsstiller. Denne snusen ser rett og slett helt nydelig ut! Videre er snusen midt på treet når det kommer til fuktighet, og den ser våtere ut enn det den faktisk er.

Lukten:
Hop(e) and Glory lukter som tobakk og sitrus.Ikke sitrus som i bergamott, gud forby, men sitrus som en frisk sitron. Etter et dypere sniff merker jeg også et hint av et uidentifiserbart krydder.

Smak og styrke:
På listen over ingredienser står det beskrevet at denne snusen er tilsatt Maltekstrakt og Humlearoma. Malt og Humle er som kjent ingredienser i øl, men jeg vil tørre å påstå at smaken av disse ingrediensene ikke er for framtredende.
Jeg anser dette som en "vanlig" snus med original-smak, men av et kaliber som hever seg godt over standardsnus som General Original. Hop(e) and Glory har brukt en tobakkstype som er av merkbart høyere kvalitet enn vanlige typer snus, noe jeg setter stor pris på.
Nikotininnholdet er ikke noe utenom det normale, men siden dette åpenbart er en smakssnus er det ikke det viktigste feltet. Det gjør rett og slett at de aller fleste kan nyte denne snusen.

Konklusjon:
Det er mulig at Hop(e) and Glory-snusen bør snuses med et glass IPA om kvelden for maksimalt resultat, men dette er ikke noe jeg har fått mulighet til for øyeblikket. Når det er sagt så er denne snusen en enormt god original-snus for seg selv, og kan anbefales for alle som liker en god tobakkssmak.

Kos deg med snusen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar