onsdag 6. april 2016

Test: Pure Nordic Icemint Strong

Mintsnus virker til å være en smak som aldri slår feil. Thunder har en nydelig, Odens har en nydelig, og selv Nick & Johnny er mer enn brukbar. Dette gir meg inntrykket av at Mint-snus er en nobrainer å lage, men har Pure Nordic fått det til med sin Icemint?

Kjør test!

Lukt:
Lukten til Pure Nordic Icemint Strong forvirrer meg. Jeg kjenner kanskje ikke lukt-forskjell på Tysk og Fransk rødvin, men jeg er ganske sikker på at det ikke er mint denne snusen lukter. Jeg er ikke helt 100% på HVA det lukter, men jeg lener meg mot eucalyptus som er blandet med et friskt bær.
Utenom det, så lukter denne snusen veldig godt! Lukten er frisk og svir godt i nesa. Lukten forvirrer meg bare litt.

Porsjonen:
Dette er den tredje testen av Pure Nordic-snus jeg har skrevet, og den første jeg kan si at snusen er tørr. Ikke tørr som i Dry-porsjoner, men tørr som i "litt tørrere enn en gjennomsnittlig general". Porsjonen er også litt brunere, noe som tyder på mindre væske. Den er alikevel ikke for tørr, så skuffer meg ikke så alt for mye.

Smak:
Pure Nordic Icemint Strong smaker definitivt mint. Ikke sterk mint slik som Thunder Coolmint, men nok til at den totalt overdøver tobakkssmaken, og svir godt. Jeg vil tørre å påstå at smaken er litt tørrere enn Thunder sin variant, men det er fortsatt en god mintsnus. Smaken sitter lenge, og gir like god friskhet i munnen som en grei tannkrem.

Nytelse:
Jeg nyter virkelig denne snusen. Den har en nikotinstyrke på 16mg/g, og med sin sviende følelse gjør at den passer seg utmerket som en morgensnus. Nikotinet sitter fint, og den litt tørrere porsjonen gjør at jeg kan ha den lengre i leppa enn en gjennomsnittlig brun porsjon. Meget fint tiltak.

Konklusjon:
Pure Nordic Icemint strong er en god mintsnus. Den er kanskje ikke så god som Thunder sin variant, men er et fullverdig (og mye billigere) alternativ til bl.a Nick & Johnny Crushed Ice. Nikotinstyrken er flott, den svir fint, og smaken er noe alle liker. Du gjør ikke et bomkjøp ved handel av denne snusen, og med tanke på prisen gir den virkelig valuta for pengene!

Kos deg med snusen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar