lørdag 2. april 2016

Test: Pure Nordic Melon Sterk Porsjon

Pure Nordic er et snusmerke som tungt baserer seg på at det skal være så billig som mulig.
Dette skal la seg kunne gjøres ved å tilsette mindre vann for å få lavere vekt, noe som resulterer i en pris på under 60kr per boks.
I dag er det Melon Sterk som ligger på testbenken.
​Kjør test!

Lukt:
Lukten er kanskje ikke den beste jeg har kjent fra en melonsnus. Den har en litt sterk og halv-sur lukt, men har fortsatt den karakteristiske lukten som man finner i alle typer melonsnus. Frisk og god, og gir et godt inntrykk av hva som kommer videre.

Porsjonen:
Porsjonen er igrunn det som forundret meg mest. Det er skrevet at porsjonene skal ha mindre vann for å få lavere pris, men dette ser ikke ut til å være tilfellet her. Jeg tenkte først at "mindre vann" var forbeholdt de hvite porsjonene, men tvilen er stor siden det er så liten prisforskjell på Hvit og Sterk porsjon.
Porsjonen her er hakket våtere enn den gjennomsnittlige General-porsjonen, og har samme størrelse. Ingenting utenom det vanlige, med andre ord.

Smak:
Når det kommer til smaken av melon i snus (vannmelon i dette tilfellet), så pleier de å virke ganske kunstig. Dette er også tilfellet til Pure Nordic sin versjon, men ikke negativt ment i det hele tatt. Smaken er superfrisk og helt nydelig. Den har definitivt en smak av vannmelon, dog kunstig. Jeg har enda ikke skrevet en test på Jacobsson's Melon, en melonsnus som jeg anser som den beste. Smaken her minner sterkt om sistnevnte, men litt mildere smak. Mildere smak gjør også at tobakkssmaken stiger litt fram, men ikke så mye at det blir til distraksjon. Pure Nordic og Jacobsson's krangler kanskje litt om førsteplassen om beste melonsnus, men Pure Nordic når ikke helt opp grunnet litt lite smakstilsetning.

Nytelse:
Jeg personlig er mest glad i snus som har mellom 16mg/g og 22mg/g nikotin. Disse styrkene anser jeg som perfekt for meg, da det er såpass sterkt at jeg merker at jeg har porsjonen i lippa, men ikke så sterkt at det blir ubehagelig. Pure Nordic Melon Sterk har en nikotinstyrke på 16mg/g, i likhet med det mildeste av Thunder-snus. Nytelsen denne snusen gir meg er helt super på alle måter, og varer lenge.

Konklusjon:
Pure Nordic Melon Sterk er bare helt suveren. Flott smak og god nytelse gjør at jeg glatt kunne betalt en standard-pris for boksa, men med en pris som ligger under 60kr per boks gjør at dette er en no-brainer for deg som er litt prisbevisst. Anbefales på det sterkeste hvis du vil ha en nydelig
melon-snus!

Forresten:
Jeg har utvidet litt snuselsker-navnet med en ekstra backup-blogg og nettside. Alle steder hvor du kan lese tester står under her:

http://www.snuselsker.blogg.no
http://www.snuselsker.blogspot.com
http://www.facebook.com/snuselsker/
http://www.snuselsker.tk

Kos deg med snusen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar