mandag 4. april 2016

Test: Pure Nordic Wintergreen Strong

Jeg har tidligere vist min fascinasjon over Wintergreen-smaken. Eller Listerine, for de som vil ha det enkelt: http://snuselsker.blogspot.no/2016/03/listerine.html
Pure Nordic har Wintergreen i sitt sortiment, og nå ligger denne varianten til test.
Kjør test!

Lukt:
"Jamen, Snuselsker! Alle Wintergreen-typene lukter nå det samme!"
Joda, grunnprinsippet til Wintergreen er det samme. Den kan uansett variere stort mellom de forskjellige merkene, der dosering av smakstilsetning varierer stort. Pure Nordic er definitivt en Wintergreen-type, som har en frisk og fin lukt av Listerine. Her har de ikke brukt for mye av smakstilsetningen, noe jeg anser som positivt.
Den har i tillegg til den milde lukten et vagt innslag av grillkull, noe jeg aldri har opplevd i en snus noen sinne. Interessant!

Porsjonen:
Pure Nordic Wintergreen Strong har teknisk sett en kjedelig porsjon. Den er ikke våtere eller tørrere enn normalt, størrelsen er av den klassiske versjonen, og den føles myk og god. Ingenting spesielt å si om denne snusen, annet enn at fabrikken ikke har gjort noe drastisk. Et sikkert valg.

Smak:
Smaken til denne porsjonen begynte med et trykk av grillkull. Denne sære smaken forsvant fort til fordel for en mild og god wintergreen-smak med et knøttlite hint av tobakk.Smaken er virkelig det jeg er ute etter når det kommer til wintergreen, og gir meg et flott inntrykk. Jeg har tidligere skrevet at min favoritt-wintergreen er Odens, men denne gjør det rett og slett vanskelig å bestemme seg grunnet en suveren smakskombinasjon. Smaken sitter lenge, og gir meg rett og slett en god følelse i lippa. Dette er rett og slett en av de wintergreen-smakene jeg er sikker på at jeg ikke går lei av.

Nytelse:
Pure Nordic Wintergreen Strong er en sterk snus. Ikke så sterk at jeg sitter her med hetetokter, men nok til at jeg får nytelsen jeg ønsker av en snus. Denne snusen har en nikotinmengde på 16mg/g, noe jeg anser som idèelt. I tillegg til en fin nikotinstyrke svir den friskt i munnen, og gir meg generelt sett en flott nytelse.

Konklusjon:
Til nå har jeg bare hatt gode ord å si om snusen til Pure Nordic. Wintergreen-varianten er helt flott på alle måter, og til en pris på under 60kr per boks er dette noe jeg virkelig setter pris på. Anbefales på det sterkeste hvis du er glad i en skikkelig wintergreen-snus!

Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar