onsdag 30. mars 2016

En skuffelse.. Test: Al Capone Pure


I tillegg til å være mektig glad i snus, liker jeg også å ta meg en cigarillo i ny og ne. En av de jeg er glad i er Al Capone Pockets, en liten cigarillo med en fyldig og god smak. Da jeg fikk sjansen til å kjøpe en snus med Al Capone-navnet var det en no-brainer, og gikk til innkjøp med det samme. Men for en skuffelse det var.
Velkommen til andre testen av snus jeg kjøpte i Sverige!


Porsjonen:
Al Capone Pure er såkalte "Miniporsjoner". Den er litt mindre enn vanlig snus, illustrert over ved siden av en Nick and Johnny Crushed Ice.
På baksiden av boksen står det: "En torr miniprilla innehåller circa 6-8mg nikotin", så det kom ikke som en overraskelse at den var mindre enn vanlig snus, men jeg ble sjokkert over hvor tørr den var. Når man kjenner med fingrene føles det ut som sand i en pose.
Hvis denne snusen hadde gått ut på dato ville jeg ikke tenkt noe over det, men siden den ikke går ut før i Juli i år synes jeg dette er for dårlig.
Lukt og smak:
Lukten er kort fortalt forferdelig. Den har en sterk lukt av gammelt papir, og stikker hardt i nesa.
Smaken er ikke som lukten, noe jeg anser som positivt. Men igjen; det er ikke særlig positivt at den ikke smaker noen verdens ting. Etter litt fukting med tunga sitter jeg kun igjen med følelsen av at jeg bare har en papirbit i overleppa.
Det er hvordan denne snusen smaker.
Papir.

Nytelse:
Kort fortalt; jeg nyter ikke denne snusen. For lite nikotin og for lite smak, og den smaken som er der ødelegger for inntrykket. Det ble et kort innlegg på nytelses-kategorien, men det er ikke så veldig mye å skrive om her.
Konklusjon: Jeg anbefaler ikke denne snusen for noen. En kjip snus uten smak, som ikke svarer til navnet. Al Capone har veldig gode cigarillos, men akkuratt Al Capone Pure-snusen var et bomkjøp.
Jeg vil gi Al Capone i snusform et nytt forsøk en annen gang, siden de har forskjellige smaker som Vanilje, Mint, Bær og Kaffe, men når det kommer til Pure vil jeg heller anbefale å investere i produktet under, siden du får mer for pengene:
http://www.clasohlson.com/no/Clas-Ohlson-kopipapir/38-3663
Jeg syntes forsåvidt at boksen er praktisk: (bilde under)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar