onsdag 30. mars 2016

Test: Crafted Snus Whisky

Vi vet allerede at Conny Andersson (snuskongen) har skapt et mesterverk av en whisky-snus.
http://snuselsker.blogg.no/1456690625_test_islay_whisky_snu.html
Nå har han snudd nesen bort fra GN (Islay, Odens), og begynt å lage en ny whisky-snus for AG (Kapten). Kan kongen konkurrere mot seg selv?
Kjør test av Crafted Snus Whisky! (Tilsendt fra Sørensen Tobakk i Bergen)

Porsjon:
I testen om Islay-snusen skrev jeg at den var brutalt våt. Crafted-snusen går langt forbi dette, og det virker som om en god del whisky har blitt helt oppi boksa, latt den trekke litt, og rester har blitt helt ut igjen. Det skal ikke mye kniping på snusen for at snusjuicen renner ut, noe som kan skremme noen, men jeg synes dette er helt suverent til en smakssnus. Porsjonen er også hakket større enn annen snus, i likhet med mye annet fra AG.

Smak:
Smaken til Crafted Snus Whisky er himmelsk. Med en gang kjenner du en kraftig whisky-smak som sitter godt, med kvalitets-tobakk i bakgrunnen. Whisky-snus har visstnok en tendens til å være litt søtere enn whisky i flytende form, og hakket mildere. Grei fordel siden det gjør at den kan brukes av de som ikke drikker så mye whisky. Jeg er ikke en whisky-kjenner så jeg greier rett og slett ikke å forklare forskjellen på denne og Islay på en god måte, men sammenlignet med Islay er denne litt søtere, og litt luftigere å ha med å gjør. Litt som en tørr og søt vin, bare whisky.
Konklusjon:
Conny Andersson har gjort det igjen, og har igjen skapt en suveren whisky-snus. Jeg vil ikke påstå at den er bedre eller dårligere enn Islay, siden begge to er av ypperste klasse. Crafted har litt mer nikotin i seg, men ikke så mye at (unnskyld ordbruken) "lettvekterene" ikke kan bruke den. Denne snusen får et anbefalt-stempel av meg, og anbefaler alle å teste ut.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar