onsdag 30. mars 2016

Test: Kapten Original Porsjon

AG Snus er foreløpig en ukjent aktør i norge, men i sverige virker de til å ha slått an på markedet. Kapten Original blir regnet til å være en ekte tradisjonell snus, så dette blir dagens test. Velkommen til test nummer 7 av snus kjøpt i sverige!


Porsjonen:
Da jeg åpnet boksen ble jeg halvveis skuffet, siden porsjonene så ut som om de hadde gått ut på dato. De har en lys brunfarge, noe porsjoner vanligvis har når de har tørket ut.
Det viste seg at dette bare var en illusjon, og at det er slik de skal være.
Det skal seg sies at porsjonene er litt tørrere enn annen snus, men det er så minimalt at det ikke er noe å tenke på.


Smak og lukt:
Lukten fra boksen er en tørr, men sterk sitrus-lukt som minner om sitron. Denne lukten tilsvarer smaken med det første, men etter kort tid går smaken over til en mild tobakkssmak. Følelsen av å ha en snus som er utgått på dato i overleppa sitter litt for godt, til tross for at denne snusen ikke går ut på dato før i April. Til tross for at tobakssmaken sitter greit, har den også en liten usmak av papir, men ikke alt for mye. Kapten Original har definitivt et potensiale, som jeg kan tenke meg kommer bedre fram med litt mer fuktighet.
Konklusjon:
Da jeg var i sverige for snuskjøp tenkte jeg ikke noe spesielt over nikotinstyrke og smaktstilsetninger, så jeg endte opp med en del orginal-snuser med standard nikotinstyrke. Dette er en av de typene, men det skal sies at Kapten også kommer med flere forskjellige smaker og styrker.
Ellers har Kapten Original Porsjon en grei smak som flere vil sette pris på, og håper på at AG Snus vil gjør et større inntog i norge.
Forresten:
Jeg planlegger å lage et innlegg hvor jeg svarer på spørsmål om snus.
Nyheter, rykter, "hvor ble den av?", og alt annet snus-relatert.
Legg igjen en kommentar, eller send en mail til snuselsker@hotmail.com , og kanskje spørsmålet ditt blir besvart i et senere innlegg.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar