onsdag 30. mars 2016

Test: Gotländskt Julesnus (Vanlig Spesialsnus)


Det er Oktober, og i god helnorsk tradisjon begynner julenisser, kakemenn og julesalg å komme allerede nå.
Julen er populært blant snus-fabrikantene. V2 har sin Thunder Frosted Christmas og Offroad Julesnus, og Gotländsk har sin versjon. Det er sistnevnte jeg har inne til test nå.
Lukt

Når man åpner boksa med Gotländskt Julesnus kjenner man ikke lukten med en gang. Det er først når man stikker nesa nedi boksa at man kjenner en sterk lukt av gløgg som ville fått enhver gløgg-entusiast til å hyle av fryd. Det lukter akkuratt som en kopp høykvalitets-gløgg med mye nøtter og rosiner. Meget positivt at produsenten holder det de lover.
Smak

Denne snusen er omtrent like tørr som en vanlig General porsjonssnus man får fra butikken. Smaken kommer ikke så alt for godt fram når man har den i overlippa, men hvis man fukter den godt eller tar borti med tunga relativt ofte får man en god smak som matcher lukta veldig godt. Man kjenner også en svak tobakksmak, men er så godt som fraværende når porsjonen er bløt pga. gløggsmaken.

Porsjon og nytelse

Selve porsjonen er litt for tørr for min smak, men det går det an å gjøre noe med selv. Den ligger på 1 gram, og har standard styrke. Denne snusen gir meg minimalt med nytelse pga. styrken, men til gjengjeld har den en nydelig smak som gjør at jeg har brukt opp boksen iløpet av kort tid (2-3 dager som sekundær-snus) .
Konklusjon

Gotländskt Julesnus har en meget god smak som virkelig gir deg følelsen av jul. Til tross for lite nytelse er dette en smakssnus som er verdt pengene.
Jeg sier ikke god jul ennå, får da være måte på..

Takk for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar