onsdag 30. mars 2016

Test: Odens Extreme Melon (Vanlig spesialsnus, ekstremt sterk)


Etter en tørke med innlegg tenkte jeg å begynne på igjen, mer intenst og fler innlegg. Hovedgrunnen er at nå har det begynt å komme mye fler smaker som jeg anser som interessante, og et bedre utvalg i forskjellige spesialsnuser.
Nå som det er sagt, begynner jeg med en test av Odens Extreme Melon, en av de nyeste smakene i Odens' varerepertoar.
Smak:
Melonsmak på snus har i det siste blitt stort. Jacobsson har to varianter (white slim og original) og Thunder hadde Melon i sin 2014 Limited Edition som sammen med Eple gikk videre som fast innslag etter at kampanjen ble over. Nå har også Odens kommet med sin Melon-versjon.
I liket med Jacobsson og Thunder har Odens Melon en relativt sterk lukt, og smaken kommer fort fram. Man kjenner tobakssmaken litt mer enn med de andre, men er fortsatt meget overdøvd av smakstilsetningen. Man oppdager fort at det er kunstig framstilt, men siden smaken fortsatt minner om melon (men betydlig sterkere smak) er den mer enn godkjent. Det Odens har truffet best på er at den ikke er alt for søt, noe som gjør at den ikke blir kvalmendes i lengden.

Porsjonen:
I likhet med annen snus fra Odens har også denne litt større porsjoner enn annen snus. Dette sammen med nikotinstyrken på 22mg/g gjør dette til en snus som gir meg en god nytelse som varer en god stund.
Odens har også en vane med å gjør snusen litt våtere enn alle andres, noe som gjør at den risikerer å renne fortere enn de fleste er vant med. I mitt tilfelle er dette bare positivt, siden jeg foretrekker at det renner pga. mer smak.
Boksen:
Å skrive om selve snusboksen er ikke noe jeg kommer til å gjør fast, men i tilfellet til Odens Extreme Melon er dette noe jeg bør gjør.
Designet til boksen kommer fra Cantalope-melonen som er inspirasjonen til smaken. Den har en ruglete overflate som gjør at det faktisk føles ut som om du stryker hånda over nevnte melon, men med litt tillagt plastikk-følelse. Jeg synes dette er en artig feature, siden man lett kan igjenkjenne teksturen på boksa hvis man har flere enn denne boksen i jakkelomma.
Et negativt punkt er at det virker som om Odens har glemt å lage riller i klistremerket på siden, noe som gjør at det er et styr å åpne boksen. I mitt tilfelle måtte jeg skjære opp rundt hele boksen med neglen for å få den opp. Sømmen til klistremerket er lett tilgjenglig, så er også et alternativ å rive av hele.
Konklusjon:
Odens Extreme er en meget god snus med en sterk og frisk smak med et nikotininnhold som tilfredsstiller. Porsjonene har en god størrelse, men de fleste kan syntes at den er for våt. Smaken er ikke min ypperste favoritt, men er fortsatt en smak de aller fleste vil like og elske. Eneste negative jeg har å si om denne er at boksen er et herk å åpne. Takk for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar