onsdag 30. mars 2016

Test: Kapten Mint Extra Stark Hvit Porsjon

Kapten, Kapten, Kapten, Kapten. Navnet Kapten klinger fint syntes jeg. I forgårs skrev jeg om Kapten Enbär, som fikk et anbefalt-stempel fra meg, og senere skal jeg teste Lakris-versjonen. I dag kjører jeg test av Mint-versjonen.
Kjør test av Kapten Mint Extra Stark! (Tilsendt fra Sørensen Tobakk i Bergen)

Lukt og smak:
Kapten Mint Extra Stark Vit lukter sterkt av mint, med et hint av frosted. Dette tilsvarer ikke helt smaken av selve snusen, men gir et positivt inntrykk av hva som kommer. Den har en mild og god smak som minner mer om frosted enn mint. Den er frisk å ha i leppa, og smaken sitter lenge.
Jeg sier det rett ut: Jeg har et problem med hvite porsjoner. Denne snusen har en god smak, men jeg syntes rett og slett at den ikke smaker så mye som den burde, grunnet den hvite porsjonen. Det kan selvfølgelig fikses med ekstra fukting med tunga, men det gir altså ikke det fulle potensialet. Tobakkssmaken er også helt fraværende, for de som liker det.
Alt i alt er Kapten Mint en snus som smaker godt som de fleste vil like.

Porsjon:
Kapten Mint Extra Stark har da altså hvite porsjoner. Den er litt større enn mye annen snus, noe jeg ser på som en fordel både for smakens skyld og styrken. Den ligger fint i overleppa og smaken holder seg fint lenge.
Nytelse:
Nytelses-kategorien er hvor Kapten briljerer. Porsjonen har 16mg/g nikotin, en styrke som jeg liker veldig godt. Den svir fint i overleppa grunnet smaken, varer lenge, og gir generelt sett et godt inntrykk. Jeg har i det siste brukt ganske mild snus, siden det er det jeg har mest av i snus-skuffa mi, så denne snusen merket jeg ganske godt i hodet.
Konklusjon:
Kapten Mint Extra Stark Mint er en god snus de fleste vil like, med en god styrke og en smak som de fleste vil like. Jeg banner kanskje litt i kirka hvis jeg sammenligner andre fresh-merker, men det er den brutale sannhet. Til Kaptens forsvar har denne snusen en nydelig smaks-blanding, suveren kvalitet på tobakken, og gir en blodig god følelse. Denne er definitivt et supert alternativ hvis du bruker snus av typen fresh, og et godt alternativ til annen mint-snus der ute.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar