onsdag 30. mars 2016

Lag din egen snus hos Swedish Match på grensen!

http://www.nrk.no/ostfold/her-kan-du-lage-din-egen-snus-1.11646170
Jeg var da altså en tur på Nordbysenteret på lørdag for snushandel, og en av tingene jeg gledet meg aller mest til var å besøke Swedish Match sin egen snusbutikk. I andre etasjen har de et koslig lokale hvor du kan sette deg ned hos en ekte snus-ekspert, og da lage ei boks med din egen snus!

Jeg fikk utdelt en skål med 42g sprellfersk løssnus. Denne var ikke tilsatt noe annet enn vann og salt. Klar til smakssetting!

Foran meg stod det et brett med forskjellige essenser for smak, og jeg satt lenge for å finne ut hvilke forskjellige smaker jeg ville ha i min egen personlige snus. Etter mye om og men, og mye prat med Marcus, snuseksperten, kom jeg fram til å få en hovedsmak av solbær, med et hint av vanilje og rom.

Etter å ha tilsatt nok essens til at det kom en behaglig lukt, ble snusen presset ned i en snusboks. Det ble klistret på blå klistremerker, og boksen fikk et veldig profesjonelt inntrykk. Bilde av selve boksen kommer senere når jeg skal skrive om denne snusen.

Boksen ble lagt i en brun papirpose hvor jeg skrev på hvilke smaker som ble brukt. Nå gjenstår bare å lagre boksen i en uke i kjøleskap før smak.

Sist men ikke minst: et bilde av lokalet med vår snusekspert Marcus i sentrum.
Jeg hadde en fantastisk opplevelse her, og anbefaler alle snuselskere å ta turen oppom.

..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar