onsdag 30. mars 2016

Test: WOW! Sunny Honey - Honningsnus (Vanlig spesialsnus)

Dagens nyhet fra minn favoritt-snusbutikk er en snus jeg har ventet på i evigheter. Jeg er over gjennomsnittet glad i honning, være det på brødskiva, i tèen eller i whiskeyen, så å endelig få en snus med smak av honning (og sitron, ifølge beskrivelsen) er rene himmelen for meg.
Kjør test!


Lukt:
Lukt først? I dette tilfellet; ja. WOW! Sunny Honey har en såpass fortreffelig lukt, at det å lukte på boksen i en time før den i det hele tatt er åpen er fullt mulig. Den har en frisk lukt av honning med et snev av sitron (lukten holder det produsenten lover) uten noen form for tobakkslukt. Det er først når man har åpnet boksen at man kjenner en tobakksduft av kvalitetstobakken som SPTobacco bruker i sitt varesortiment. Meget oppegående lukt som gjør at jeg har veldig lyst å smake.
Porsjonen:
Denne snusen har en porsjon som er på grensen til hvit, dvs litt mindre væske enn de fleste av andrej snustyper. SPTobacco har en tendens til å lage litt tørre porsjoner, men har ikke merket noen vesentlig misnøye grunnet dette. Den bruker gjerne litt lengre tid på å renne, noe som jeg personlig ikke er så veldig fornøyd med. (Denne setningen ble skrevet før jeg fikk smakt på snusen i det hele tatt, vil heller ikke bli forandret.)


Smak:
Smak! Denne snusen har en medium styrke på 12mg/g nikotin, så her er det definitivt smaken som er det viktigste. Etter litt ekstra fukting på tunga merker man fint en god smak av honning. Ikke den type honning man finner på metallboks i hylla på butikken, men heller den type man finner i godteri. Smaken føles veldig ekte, men en kjenner ville oppdaget at det er en mer kunstig framstilt type. Til tross for dette har den en veldig god smak som selv jeg er fornøyd med, og som de fleste vil elske. Ifølge beskrivelsen av snusen skulle der være sitron, men jeg synes selve sitronsmaken er relativt fraværende. Jeg har en anelse om at sitronen er tilsatt kun for å gi den en friskere følelse. Alt i alt er det en meget god smak på denne snusen, og jeg synes det er artig at SBTobacco går for en smak ingen andre har. Kudos.
Konklusjon:
WOW! Sunny Honey er en veldig god snus, og dermed basta. Styrken gjør at jeg ikke kommer til å bruke dette som en primær-snus, men er en snus jeg kommer til å bruke ganske ofte fordiom grunnet nydelig smak. Dette er en snus jeg vil anbefale sterkt som en kosesnus en gang i blant. Godt jobbet, herr produsent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar