onsdag 30. mars 2016

Test: Epok Blåbær (Vanlig snus..??)


Før jeg begynner testen vil jeg klarere fram at jeg ikke helt vet om dette er en vanlig snus (pga. tilgjengligheten) eller om det er en spesialsnus (pga. dens særegenhet).
Uansett, Epok har vært ute på markedet en liten stund nå, og har allerede bygget seg opp et godt renomé. For øyeblikket er dette den eneste snusen med hvit tobakk.

Som bildet over viser er dette en renset tobakk hvor "uønskede stoffer" blir minimert.
Merk: Denne prosessen gjør ikke snusen sunn eller ufarlig.

Bildet over viser hvordan den hvite tobakken ser ut.

La oss kjøre test!

Lukt og Smak:
Når du åpner boksen vil du kjenne en velparfymert, men behaglig lukt av essens-blåbær. Tobakkslukten er fraværende.
Den har en mild smak av essens-blåbær, men jeg opplever smaken som "nesten ekte". Den har fortsatt en kunstig smak, men i tillegg til å være glad i snus er jeg også glad i godteri, hvilket gjør at jeg liker smaken veldig godt.
Merk: Jeg ville skrive om denne snusen fordi det for øyeblikket er den eneste med blåbær-smak. (Som jeg vet om)

Porsjonen:
Epok Blåbær er av typen "Long Slim", en formfaktor som har blitt svært populært. Den renner svært lite, noe jeg synes begrenser smaken litt. Andre ting jeg kan si om porsjonen er at den er litt fuktig, litt for lang for min del, og at jeg syns hvit tobakk er en artig gimmick.
Nytelse:
Denne snusen har en tilnærmet standard styrke på 8,5mg/g nikotin. Denne mengden vil holde for de fleste, men gir meg personlig lite nytelse. Her synes jeg smaken er den mest positive delen, hvor det er en uvanlig men god smak. Jeg syns heller ikke porsjonen ligger spesielt godt i overleppa, men det er mest sannsynlig fordi jeg bruker mest vanlige porsjoner framfor long slim.
En annen finurlighet er at denne snusen svir litt på tunga. Ikke mye, men nok til at det merkes. Artig!
Konklusjon:
Epok Blåbær er en GOD snus som passer best til de som vil ha en usynlig og mild snus uten tobakkssmak. Ekstra bonus for unik smak med et artig konsept.
Forresten:
Jeg planlegger å lage et innlegg hvor jeg svarer på spørsmål om snus.

Nyheter, rykter, "hvor ble den av?", og alt annet snus-relatert.

Legg igjen en kommentar, eller send en mail til snuselsker@hotmail.com , og kanskje spørsmålet ditt blir besvart i et senere innlegg.

Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar