onsdag 30. mars 2016

Test: Röda Lacket Porsjon - Parfyme Deluxe

Röda Lacket er en snus som har satt sine spor her til lands. Tidligere kunne man finne denne over alt, og var en populær snus, men nå er den nærmest umulig å oppdrive. I sverige er den fortsatt å oppdrive, noe som vil glede mange.
Velkommen til den fjerde testen av snus man får kjøpt i sverige!
(Jeg tar for meg porsjons-varianten denne gang.)


Porsjonen:
Röda Lacket i porsjonsformat kommer i hvite porsjoner. De er plassert i en stjerneformasjon, noe som Swedish Match har en vane med å gjør med disse relativt tørre porsjonstypene.
Når porsjonene er plassert slik, er det nesten en nødvendighet å kludre litt rundt med porsjonen for å løse opp tobakken siden den er ganske kompakt trykt sammen i en upraktisk form.


Lukt:
Röda Lacket er parfymert. Ikke parfymert så det blir en kvalm lukt, men nok til at du merker det. Personlig syntes jeg parfyme hører hjemme på ei kvinne, men det gir definitivt et artig preg på en klassiker av en snustype.
Smak:
Smaken er som lukten: parfymert, men ikke kvalmende. Inntrykket det gir er en frisk og god frukt-aktig smak man sjeldent vil gå lei av, samtidig som der er litt tobakkssmak som stikker fram.
Smaken sitter også ganske lenge, og til tross for at det er hvite porsjoner kommer smaken raskt og gir deg en god følelse med det samme.
Dette er en snus jeg liker veldig godt, med en veldig god smak, og jeg forstår godt hvorfor ganske mange nordmenn foretrekker denne Röda Lacket framfor mye annet.
Konklusjon:
Röda Lacket er en god gammel klassiker som smaker godt og fortjener sitt gode rykte. Jeg syntes det er trist at den er svært vanskelig å få tak i her til lands, et faktum som vil skuffe "gamlegutta" med lang fartstid innen snusverdenen. Det er også verdt å nevne at dette er en 8mg-type, men det er også en type jeg vil anbefale alle å prøve.
Forresten:
Jeg planlegger å lage et innlegg hvor jeg svarer på spørsmål om snus.
Nyheter, rykter, "hvor ble den av?", og alt annet snus-relatert.
Legg igjen en kommentar, eller send en mail til snuselsker@hotmail.com , og kanskje spørsmålet ditt blir besvart i et senere innlegg.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar