onsdag 30. mars 2016

VERDENS DYRESTE SNUS 2016 EDITION(Test: General Kardus 2016)

Nå er det jul igjen! Hvertfall innen snusverdenen når jeg har fått kloa i en ny versjon av verdens dyreste snus: General Kardus (2016).
Etter suksessen i fjor med mitt første blogginnlegg om General Kardus 2015 (Link) , vil jeg gjerne underholde dere med årets versjon. Kos dere!

Boksen har i år samme form som i fjor, en lav sylindretformet boks med 150g nytelse. Selve boksen er sølvfarget uten eikelokk, og blir levert i en forseggjort sylinder av tøy og papp, nummeret med 634 av 3000.
Inntrykket av selve boksen er i år like eksklusivt som i fjor, om ikke mer.
Lukten er relativt mild, og har en fremtredende lukt av kvalitetstobakk. Her snakker vi ren tobakk uten spor av bergamot (smakstilsetningen snusfabrikker har i det meste av Original-snus), noe jeg anser for å være et meget klokt valg. Om ikke annet virker 2016-versjonen litt mer krydret enn 2015.

2016 (Over

2015 (Over)
Utseende og konsistens:
General Kardus 2016 er en litt mørkere snus enn 2015-versjonen (bilder over). Jeg har også inntrykk av at den er litt finere kuttet, noe som gjor at den trengte litt mer knaing under bakeprosessen for å få den i fin form. Det er fortsatt ingen behov for å bruke prismaster, med mindre du er veldig redd for å få skitt på fingrene.

Smak:
Det viktigste i år, som i fjor, er smaken.
Det er nå andre året på rad Swedish Match har nådd en gullgruve med Kardus-navnet, og har bevist at dette er et navn de kan bære fram med æra i behold.
Smaken er betydlig sterkere enn lukten, og oser av høykvalitets-tobakk. Jeg har nå hatt min første porsjon i overleppa i en drøy time uten at den har mistet en betydlig mengde smak.
Selve smaken synes jeg er enestående, og gleder meg stort til å bruke denne snusen som kosesnus store deler av 2016.
Konklusjon:
Det er nå litt under ett år siden jeg testet General Kardus 2015, en snus jeg ga toppkarakter når det kommer til totalinntrykk og kvalitetsfølelse. General Kardus 2016 er etter min mening minst like god, og får med meg tittelen som "Årets beste snus" for sitt respektive år.
Bra jobbet, Swedish Match, jeg gleder meg til neste år!

(Denne snusen ble kjøpt i Ålesund (Gull & Cigarer) 1 Desember 2015)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar