onsdag 30. mars 2016

Utstyr jeg bruker

En snuselsker som meg har selvfølgelig litt utstyr for å bevare snus og å gjør ting litt enklere. Det er ikke et forferdelig stort utvalg av tilbehør å velge mellom, men jeg har vel det viktigste.


Som bildene kan forklare, bruker jeg da tre forskjellige snusbokser og en prismaster.
Den første, og den jeg har hatt lengst, er den middels dyre gullfargede Icetool-snusboksa. Denne bruker jeg til litt mer spesiell snus enn normalt, som for eksempel Siberia eller en Odens-type.

"I ROCK"-boksa er den billigste til rundt hundrelappen, og siden den er den kjipeste (selv om den er ganske tøff) så bruker jeg den til vanlige snustyper som General i porsjon. Dette er den boksa jeg ikke er redd for å miste, og tar den gjerne med ut på en fuktig kveld på byen.

Bare litt info før jeg fortsetter:
Jeg mener snus alltid bør oppbevares i metallbokser, siden den bevares mye bedre enn i plast, og holder en god temperatur.

Videre så har jeg den dyre Thunder Limited Edition Waterproof snusboksa. Dette er den mest eksklusive boksa jeg har, og den brukes kun til Thunder Coolmint og Thunder Ultra Raspberry, hvilke er mine favoritter. Jeg legger aldri snus med veldig sterk smak i denne boksen, siden jeg frykter at den vil sette fast smaken og lukten i boksa. Selv om dette er en Thunder-boks, er Thunder Wintergreen fy fy.

Videre til noe annet enn bokser, så er det min Icetool prismaster. Høykvalitets-stål som har vart i flere år for meg, og blitt brukt alle gangene jeg har kjøpt meg ei boks løssnus (Ikke Kardus, selvfølgelig). Den hjelper meg godt til å gi meg en perfekt formet pris, og å ikke bli skitten på fingrene. Godt kjøp til alle som bruker løssnus.

Merk: Jeg bruker ikke løssnus i de boksene jeg har, litt for grisete.

Takk for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar