onsdag 30. mars 2016

Test: Lundgrens Slim Mojito

Da jeg var i Sverige noen uker siden handlet jeg et par forskjellige snusbokser for testing. Lundgrens Slim Mojito var en av dem, og siden den er bekreftet å komme til Norge er det greit å ta den som første test.


Mojito er en drink jeg setter stor pris på. Drinken består av bl.a rom, lime, sukker og mynte. Lundgrens er et merke jeg også setter stor pris på, så her er forhåpningene høye.


Porsjonen:
Porsjonen er av typen Slim White, men i likhet med de andre snustypene merket Lundgrens har porsjonene en del hull i seg. Dette er for at smaken skal komme raskere. Porsjonen er ikke for lang, så jeg føler den ligger veldig godt i overleppa. Den er også relativt tør, til tross for at det ikke er en dry portion.
Lukt og smak:
Når det kommer til lukten fra boksen, ville jeg sagt at tobakken og mojito-blandingen ikke helt matcher. Der er definitivt en mojito-lukt, men tobakken gjør at resultatet blir ganske stramt og surt. Men igjen; lukten er ikke det viktigste.
Smaken er en annen sak. Smaken av lime sitter godt, dog litt mild. De andre ingrediensene i en Mojito ville jeg sagt er fraværende. Tobakkssmaken ligger fint i bakgrunnen og gir en fin bakgrunnssmak. Personlig ville jeg ønsket at mynte og rom stakk litt mer fram, siden det tross alt skal være mojito. Jeg er ganske glad i lime, så til tross for brutte løfter synes jeg det er en god snus.
Nytelse:
Lundgrens Slim Mojito er en snus med et nikotininnhold på 8mg/g. Dette er å anses som standard styrke på snus, men for meg er det i minste laget.


Flexlid:
En ny oppfinnelse folka bak Lundgrens har kommet fram med, er Flexlid. Dette er et nytt lokk hvor bunnen er laget av en myk plast, som gjør at du kan fylle mye mer brukt snus i lokket. Jeg fylte lokket med ubrukt snus for å se hvor mye som fikk plass, og jeg greide å fylle på med 14 porsjoner før lokket ikke ville holde seg lukket. Plasten er veldig fleksibel (derav navnet) og virker til å tåle mer enn selve plastboksen. Dette er positivt, for da risikerer man ikke at plasten sprekker så juicen fra brukt snus renner over på ubrukt.
Konklusjon: Lundgrens Slim Mojito er en god snus. Den bryter litt løfter med at den ikke smaker spesielt mye Mojito, men hvis du er glad i en mild snus som smaker lime, og ligger godt i overleppa er dette snusen for deg.
Forresten:
Jeg planlegger å lage et innlegg hvor jeg svarer på spørsmål om snus.
Nyheter, rykter, "hvor ble den av?", og alt annet snus-relatert.
Legg igjen en kommentar, eller send en mail til snuselsker@hotmail.com , og kanskje spørsmålet ditt blir besvart i et senere innlegg.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar