onsdag 30. mars 2016

Test: LD Original Porsjon

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om bergamott i snus, en smakstilsetning jeg ikke har spesielt mye til overs for. kan LD Original ha knekt koden?
Velkommen til den 6 testen av snus fra sverige!


Porsjonen:
Porsjonen er ikke noe utenom det vanlige. Standard størrelse og normal fuktighet. Ingenting mer å si her.


Lukt og smak:
Fra boksen oser det en sterk lukt av sitrus. Jeg går ut i fra at det er bergamott som er brukt, men i denne omgang virker den mye friskere enn vanlig.
Smaken overrasket meg positivt. Smaken er frisk og god, og smaker like godt som den lukter. Det virker definitivt som om det ikke er brukt bergamott grunnet smaken, noe jeg anser som positivt. Etter en stund går desverre det positive bort, og  begynner å smake som hvilken som helst annen snus, dog litt saltere enn vanlig. Den søte bismaken er på plass, og tobakken gjør sitt inntog, sammen med den klare smaken av bergamott.
Boksen:
Det er ikke ofte jeg skriver om selve boksen, men siden jeg syntes den er så forseggjort syntes jeg den fortjener noen linjer. Plasten som er blitt brukt (spesielt i lokket) virker til å være laget av en bedre kvalitet på plasten enn de fleste andre snusbokser der ute. Avfallslokket er hengslet fast, og gir et bedre kvalitetsinntrykk.
Konklusjon:
Førsteinntrykket på LD Original Porsjon er positivt. Med en frisk smak i starten vil denne snusen glede de fleste, men skuffelsen kommer litt for fort siden det viser seg at det bare var det ytre som var bra. Selve tobakken er av god kvalitet og smaker godt.
Igjen, nikotinstyrken er av den standariserte typen, så denne snusen gir meg ikke spesielt mye. En ekstra bonus grunnet litt ekstra salt, noe jeg setter pris på.
Forresten:
Jeg planlegger å lage et innlegg hvor jeg svarer på spørsmål om snus.
Nyheter, rykter, "hvor ble den av?", og alt annet snus-relatert.
Legg igjen en kommentar, eller send en mail til snuselsker@hotmail.com , og kanskje spørsmålet ditt blir besvart i et senere innlegg.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar