onsdag 30. mars 2016

Test: Probe Whiskey Porsjon

Whiskey er en smak som noen kan anse som risikabelt å bruke i snus. Jeg personlig syntes det er en fin smak å bruke.
Mitt første møte med whiskey-snus var for noen år siden da jeg fikset en pose "Gjør det selv-snus" og blandet ut med Jack Daniels. En stund etter denne "Suksessen" ramlet jeg borti Islay Whisky-snusen (ikke anmeldt), noe jeg mente var den perfekte whiskysnusen.
Probe Whisky vil jeg anse som å være den originale. Den første.
Her til lands har den vært relativt vanskelig å oppdrive, så jeg ble mildt sagt fornøyd da jeg fikk fatt i en boks av denne i sverige. Velkommen til tredje testen av snus jeg kjøpte i sverige!


Først og fremst vil jeg gi noen fine ord om selve boksen.
Boksen oser av klasse. Med kongelige farger av mørk rød og gull, samt en flott logo gir denne et flott inntrykk som oser av kvalitet.
Porsjonen:
Porsjonen er av standard størrelse og våtere enn det meste av snus fra Swedish Match, Dette er noe jeg setter pris på, spesielt i snuser hvor smak er den viktigste delen, som i dette tilfellet. Til tross for ekstra fuktighet bruker den en god stund på å renne.

(Bilde over: Det merkes at det er en ganske våt snus ved at lokket er skitnet til.)
Lukt:
Lukten er ikke akkuratt det jeg trodd fra en snus med whiskey-smak. Lukten er overraskende frisk, nesten som om den skulle vært tilsatt frukt. Den stikker litt i nesa, og har den vanlige lukten av mild fjøs whiskey
Smak:
Som skrevet over har jeg da altså smakt Islay Whisky-snusen (ikke testet), så jeg har på en måte satt en standard på hvor god en snus laget med denne sjeldne smaken skal være. Probe Whiskey når ikke helt opp til standarden, selv om det er en god snus.
Den er litt søtere og har litt mer røykaroma enn annen snus, samtidig som at tobakkssmaken tar litt overhånd. Probe Whiskey leverer varene når det kommer til smak, om ikke litt utvannet.
Konklusjon:
Probe Whiskey er en klassiker når det kommer til snus generelt, og snus med whiskey-smak. Dette gjør at det er en snus som bør testes og nytes, selv om du vanligvis trenger snus med mye nikotin (denne er standard styrke).
Befinner du deg tilfeldigvis i sverige er dette et kjøp, til tross at der finnes whiskey/whisky-snuser med bedre smak som f.eks Islay Whisky.
Forresten:
Jeg planlegger å lage et innlegg hvor jeg svarer på spørsmål om snus.
Nyheter, rykter, "hvor ble den av?", og alt annet snus-relatert.
Legg igjen en kommentar, eller send en mail til snuselsker@hotmail.com , og kanskje spørsmålet ditt blir besvart i et senere innlegg.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar