onsdag 30. mars 2016

Test: Siberia Extremely Strong White Dry - Verdens sterkeste snus (Spesial, J*vlig sterk)



Verdens sterkeste snus. Punktum.
En periode var Odens Extreme på 22mg nikotin per gram det sterkeste du fikk tak i. Nå har samme produsent, GN Tobacco, fikset noe nytt til alle som mener de er immun mot nikotin, og den har fått navnet Siberia. Med sine 43mg (!!!) nikotin per gram snus slår GN Tobacco sin egen rekord med nesten det dobbelte.
Men føles den så sterk?

Smak:

Siberia har en sterk frosted-smak som merkes godt til tross for å være white portion, og virkelig svir i lippa. Tobakssmaken er helt fraværende. Jeg har før smakt frosted-snuser som varierer på kvalitet, hvor Thunder er den klart beste. Denne når ikke helt opp, men den svir betydlig mye mer. Den har fortsatt en betydlig mye bedre smak enn en god del butikk-snus.

Nikotinstyrke og nytelse:
Til tross for at SIberia har nesten doble mengden nikotin av bl.a Odens Extreme og Thunder Ultra (begge på 22mg nikotin per gram) føles det ikke slik med det første. GN Tobacco har muligens gjort et taktisk valg med å bruke hvite poser så ikke nikotinet kommer ut for fort. Kicket kommer forsiktig fram, og etter hvert begynner man å kjenne det i hodet. Nytelsen er der definitivt, men dette er en snus jeg anser for å være en "tilleggssnus" man tar en gang i blant, pga styrken og mengden i boksa.
Når jeg har brukt 3-4 porsjoner i løpet av relativt kort tid merker jeg at jeg vil tilbake til en mildere variant, for deretter å legge en ny Siberia i overlippa.


Porsjonen og boksen:
Porsjonen ligger på 1 gram og er i hvit porsjon. Det er også bare 13 gram (13 porsjoner) i boksa. Jeg mistenker GN Tobacco har gjort dette for å holde prisen på et normalt beløp grunnet nikotinmengden. Jeg er personlig ikke helt frelst av idèen om hvite porsjoner, men i dette tilfellet vil jeg la det gå.
Konklusjon:
Verdens sterkeste snus er det nok sammenlignet med Odens Extreme og Thunder Ultra, men etter nøye betenkning viser den ikke sitt rette potensiale grunnet den hvite posen som på en måte holder tilbake på nikotinet. Smaken er her i sitt rette element, hvor den gir en ekstra trøkk til nikotinet. Meget godt valg i mine øyner.
Meget grei snus som virkelig banner og slår mot nikotinsuget, og som fortjener plassen som tilleggssnus i jakkelomma mi. Hvis jeg dauer av nikotin har jeg dauet på en måte jeg elsker.
Takk for meg.
(Kjøpt på Gull & Cigarer i Ålesund)
Hei! I senere tid har det også kommet en brun porsjon av denne snusen! Du finner den på linken under:
Test: Siberia Power Portion Brown - Brun Porsjon (H** sterk)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar