onsdag 30. mars 2016

Test: Kapten Enbär Hvit Porsjon

(Dette er et sponset innlegg)
 AG Snus har for alvor gjort sitt inntog i Norge, med Kapten i spissen.
Jeg har tidligere gjort en test av Kapten Original, og nå er det da enebær-smaken som står for tur. Dette er en smak jeg kun har vært bortpå i en av mine favoritt-brenneviner (gin), så denne ser jeg fram til!
http://snuselsker.blogg.no/1456313196_test_kapten_original_.html
Kjør test av Kapten Enbär! (Tilsendt fra Sørensen Tobakk i Bergen)

Lukt og smak:
Kort fortalt: rett ut av boksen har Kapten Enbär en sterk og frisk lukt av gran. Jeg har tidligere hintet om at jeg ønsker å være litt casual når det kommer til ordbruken, så både jeg og mine lesere forstår hva jeg snakker om. Så da er det ordet gran jeg vil bruke om lukten på denne snusen, om ikke litt friskere lukt enn juletreet du har i stua i desember.
Selve smaken er frisk og god, og smaker definitivt det jeg forventet. Hvis du har konsumert din andel av gin vil du gjenkjenne smaken. Selve enebær-smaken er ganske mild, men kjennes ganske godt til tross for hvite porsjoner. Jeg har en drøy 15 bokser snus av forskjellige typer i skuffa mi for øyeblikket, og jeg spår at denne Kapten-snusen vil bli først oppbrukt. Jeg synes den rett og slett er nydelig på smak, og kan brukes mye uten å føle et behov for utskiftning. Tobakkssmaken er også ganske fraværende, noe som vil glede for noen, og skuffende for noen andre. Jeg synes det bare er kos.

Porsjonen:
Selve porsjonen til Kapten Enbär er vel det som er kjipest, etter min mening. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke er så glad i hvite porsjoner siden det ofte ødelegger potensialet til den gode snussmaken.
Smaken kjennes godt, for all del, men det kunne vært så mye mer om det hadde vært en mørk porsjon. Til tross for litt mindre smak enn jeg hadde håpet på, så sitter smaken lengre enn mye annen snus jeg har brukt. Dette er en positiv sak som gjør at det bare blir kos å ha den i leppa ganske lenge.
Nytelse:
Dette er ikke en sterk snus, og den svir ikke grunnet smaken. Alikevel gir den meg en godfølelse som gjør at jeg bare vil bruke den igjen og igjen. Det er også suverent med en smak jeg ikke er så godt kjent til, så det blir nesten som å begynne med blanke ark.
Konklusjon:
Kapten Enbär er en veldig god snus som jeg anbefaler at du smaker. En smak som ikke er så veldig vanlig, og som fint kan brukes av de fleste. Litt spesiell smak har den, og kan kanskje skremme bort noen, men den er så absolutt verdt prøvesmakingen.
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar