onsdag 30. mars 2016

Test: Kapten Lakrits Hvit Porsjon - Nydelig snus, men med sine særheter

Lakris er godt. Lakris i snus er godt. Greier Kapten Lakrits å nå opp til standarden? La oss finne ut!
Kjør test av Kapten Lakrits! (Tilsendt fra Sørensen Tobakk i Bergen)

Lukt:
Jeg lukter alltid på ny snus for å få et visst inntrykk av hva jeg kan forvente meg. Kapten Lakrits har en sterk tobakkslukt med et hint av salt og naturlig lakris. Jeg har brukt en del lakris-snus opp gjennom årene, og denne vil jeg anse som unik. Dette setter et godt førsteinntrykk, og vil også gi en god guide til hvordan smaken vil være.

Porsjonen:
Kapten Lakris har en hvit porsjon, og litt større porsjoner enn mye annen snus. Jeg har skrevet om Kaptens hvite porsjoner i tidligere innlegg, så vil ikke bli repetativ med å skrive mer om det samme.
Smak:
Smaken er det som forvirret meg mest. Jeg bruker for det meste venstre overleppe til å smake på snus med, men i dette tilfellet var det ikke et godt valg. Tobakkssmaken tok helt overhånd uten å vise det spor hint av lakris.
Hvis en snus ikke smaker som den skal så prøver jeg alltid å finne en måte å få den til å komme fram på for en rettferdig test, så her er det jeg gjorde:

Jeg tenkte først at den hvite porsjonen ødela for mye, så jeg klipte opp posen og helte innholdet i lokket på boksen. Når det kommer til porsjonssnus er ikke dette den mest attraktive måten å gjør det på, men må jeg så må jeg.
Snusen ble plassert i min trofaste prismaster for å få den så kompakt som mulig. Dette var lettere sagt enn gjort, for denne snusen er tilsatt litt mindre vann, noe som gjør at den løser seg lett opp.

Snusen løste seg litt for mye da den ble lagt i overleppa. Dette gjorde det ubehagelig å ha den i munnen, så jeg dette eksperimentet ga jeg opp.
Jeg ville fortsatt prøve å få fram snusens virkelige potensiale, så jeg prøvde den en gang til, men denne gangen fuktet jeg den ekstra og la den i underleppa. Suksess!
Smaken til Kapten Lakrits kom som et skudd. Tobakssmaken sitter fortsatt, med et hint av salt og naturlig lakris, og smakene nermest danser med hverandre i en perfekt kombinasjon.
Jeg ble litt skuffet i starten, men når man finner ut hvordan denne snusen bør brukes anser jeg denne snusen som en av de beste lakris-snusene på markedet.
Kudos!
Nytelse:
Kapten Lakrits har en standard nikotinstyrke som gjør at alle kan bruke den. Den svir ikke, men gir en god følelse uansett grunnet smaken.
Konklusjon:
Kapten Lakrits Hvit Porsjon er en nydelig snus, men kan gi et litt spesielt førsteinntrykk når det kommer til smak. Den trenger ekstra fuktighet for å få fram sitt virkelige potensialet, og dette gjør at det er en snus som de fleste vil elske. Anbefales på det sterkeste!
Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar